Συμβουλές για να Έχετε Καλύτερη Στάση Σώματος

Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο το σώμα σας να βρίσκεται σε λανθασμένη θέση ακόμα κι αν έχετε δουλέψει αρκετά τη στάση σας.

Η σωστή στάση του σώματος προϋποθέτει ότι διατηρείτε τη σπονδυλική σας στήλη τέλεια ευθυγραμμισμένη.

Μπορείτε όμως εύκολα να βελτιώσετε τις συνήθειες για να αλλάξετε τη στάση του σώματός σας.

Μια κακή στάση σώματος μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, πόνους στην πλάτη, αλλά και πιο δύσκολα προβλήματα όπως δισκοκήλες και κακή ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης γενικά.

Το περιττό βάρος, οι άτονοι μύες, η λανθασμένη στάση του σώματος για πολλή ώρα όταν κάθεστε, στέκεστε ή κοιμάστε μπορούν να διορθωθούν.

Η σωστή στάση του σώματος προϋποθέτει ότι διατηρείτε τη σπονδυλική σας στήλη τέλεια ευθυγραμμισμένη και σταθερή δαπανώντας όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια.

Δεν θα πρέπει να κυρτώνει ή να έχει πλάγια θέση.

Η καμπούρα εκτός από αντιαισθητική, βλάπτει τη σκελετική σας υγεία μακροπρόθεσμα.

Ακολουθώντας από σήμερα κιόλας κάποιες συμβουλές σε βάθος χρόνου θα δείτε αισθητές αλλαγές.

Κοιταχτείτε στον καθρέφτη

Είναι σημαντικό να έχετε εικόνα της στάσης σας προκειμένου να ξέρετε τι χρειάζεται να βελτιώσετε.

Έχετε υπόψη σας ότι πρέπει να μοιράζετε ομοιόμορφα το βάρος σας και στα δύο πόδια διατηρώντας τους ώμους προς τα πίσω και κάτω ώστε να βρίσκονται σε επίπεδη θέση.

Θα ξέρετε ότι η στάση σας είναι σωστή με το εξής κόλπο:

Θα πρέπει να εντοπίζετε μια νοητή ευθεία που ξεκινά πίσω από το ένα αυτί, συνεχίζεται στον ώμο και φτάνει μέχρι πίσω από τον γοφό, το γόνατο και τον αστράγαλό σας.

Καθίστε σωστά στην καρέκλα

Όταν κάθεστε στην καρέκλα, η πλάτη σας θα πρέπει να είναι ευθεία και να εφάπτεται στην πλάτη του καθίσματος, ενώ οι ώμοι θα στέκονται προς τα πίσω και κάτω.

Τα πέλματα θα πρέπει να πατάνε καλά στο έδαφος.

Μην κρατάτε σταυρωμένα τα πόδια σας για πολλή ώρα γιατί εμποδίζεται η κυκλοφορία του αίματος και μπορεί να προκληθούν κιρσοί και πρήξιμο στα πόδια.

Σταθείτε με την πλάτη στον τοίχο

Ένας ακόμα τρόπος για να βελτιώσετε τη στάση σας είναι να ακουμπήσετε την πλάτη και τους γοφούς σας στον τοίχο.

Προσπαθήστε να περάσετε το χέρι σας ανάμεσα στον γοφό και τον τοίχο.

Αν δεν περνάει, αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας γέρνει προς τα δεξιά.

Αν όμως υπάρχει και μεγάλο κενό, ούτε αυτό είναι καλό.

Διατηρήστε μια σωστή στάση ενώ στέκεστε

Όταν κάθεστε στην καρέκλα, η πλάτη σας θα πρέπει να είναι ευθεία και να εφάπτεται στην πλάτη του καθίσματος.

Όταν βρίσκεστε σε όρθια στάση, το στήθος θα πρέπει να κοιτάει μπροστά.

Αυτό θα το πετύχετε διατηρώντας τους ώμους πίσω και κάτω.

Η κοιλιά σας θα πρέπει να είναι προς τα μέσα.

Κρατώντας σφιχτούς τους κοιλιακούς έχετε καλύτερη ισορροπία.

Το βάρος του σώματος θα πρέπει να μοιράζεται και στα δύο πόδια και να μην επιβαρύνετε μόνο τη μία πλευρά.

Τέλος, διατηρείτε τα γόνατά σας ελαφρώς λυγισμένα.

Γυμναστείτε

Η άσκηση είναι απαραίτητη για την τόνωση των μυών και τη διατήρησή τους σε ένα καλό επίπεδο.

Το περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι και οι διατάσεις είναι οι ιδανικές μορφές άσκησης που προάγουν την καλή στάση σώματος.

Διορθώστε τη στάση σας ενώ κοιμάστε

Πολλά μυοσκελετικά προβλήματα ξεκινούν από άβολες στάσεις ενώ κοιμάστε ακόμα και αν κατά τα άλλα η στάση του σώματός σας είναι άψογη.

Η καλύτερη στάση για να μην ξυπνάτε πιασμένοι είναι στα πλάγια με τα πόδια ελαφρώς μαζεμένα προς τα μέσα και όχι τεντωμένα.

Έτσι, η σπονδυλική στήλη διατηρείται ευθυγραμμισμένη, η αναπνοή διευκολύνεται και το ροχαλητό αποτρέπεται.

www.y-o.gr



Πηγή