Παιδική Διατροφή και Καθημερινότητα | Υγεία & Ομορφιά

Η διατροφή των παιδιών ιδιαίτερα κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα επειδή βρίσκονται στην ανάπτυξη.

Οι γονείς πρέπει να προσφέρουν στα παιδιά τους καθημερινά ποιοτικές τροφές που θα τους εξασφαλίσουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για ομαλή ανάπτυξη.

Εξυπακούεται ότι το πρόχειρο φαγητό και οι φτωχές σε θρεπτικά συστατικά απαγορεύονται.

Δείτε παρακάτω ποια είναι τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά σε καθημερινή βάση.

Αυγά

Τα αυγά αποτελούν μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας που συμβάλλει στο χτίσιμο των ιστών.

Τα αυγά περιέχουν ασβέστιο, φώσφορο και σίδηρο, ενώ η χολίνη συμβάλλει στον σχηματισμό των κυτταρικών μεμβρανών και στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου.

Το μέλι στην παιδική διατροφήΤα αυγά μπορούν να αποτελέσουν συστατικό της καθημερινής διατροφής των παιδιών, καθώς μπορούν να καταναλωθούν με πολλούς τρόπους.

Φρούτα

Η αλήθεια είναι ότι τα φρούτα μαζί με τα λαχανικά είναι από τις τροφές που τα παιδιά δεν τρώνε πολύ εύκολα γι’ αυτό και πρέπει να μάθουν να τα καταναλώνουν από νωρίς.

Μαθαίνοντας στα παιδιά σας ότι τα φρούτα είναι πιο ωφέλιμα για την υγεία τους από ό,τι η σοκολάτα και γενικότερα τα γλυκά, θα τα βοηθήσετε να συνηθίσουν να τα αναζητούν πιο εύκολα.

Ξεκινήστε δίνοντας εσείς ως γονείς το καλό παράδειγμα.

Καταναλώνοντας άφθονα φρούτα, τα παιδιά λαμβάνουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Αν δεν τους αρέσουν ωμά, μπορείτε να τα ανακατέψετε με το γιαούρτι, να τα κάνετε κομπόστες, να τα ψήσετε στον φούρνο ή να τα βάλετε μέσα στα smoothies τους.

Λαχανικά

Τα λαχανικά μπορούν να καταναλωθούν ψητά, βραστά, ωμά ή στον ατμό.

Μυήστε τα παιδιά σας από νωρίς στην αξία της σαλάτας.

Αν το παιδί αρνείται να δοκιμάσει λαχανικά στην κανονική τους μορφή, μπορείτε να τα προσθέσετε στον κιμά για μπιφτέκια, να τα βάλετε πολτοποιημένα στη σούπα, να τα κάνετε σουβλάκια ή να ετοιμάσετε μπιφτέκια από λαχανικά.

Τα λαχανικά συμβάλλουν στην ενυδάτωση και στην αποφυγή της δυσκοιλιότητας.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν μια θεμελιώδη διατροφική ομάδα για τα παιδιά, καθώς συμβάλλουν στον σχηματισμό γερών δοντιών και οστών χάρη στο ασβέστιο που περιέχουν.

Δεν θα πρέπει λοιπόν να λείπει από την καθημερινή διατροφή των παιδιών σε ανάπτυξη το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί.

Επίσης, το ασβέστιο συντελεί στη σύσπαση των μυών και της καρδιάς, στην πήξη του αίματος και στη δραστηριοποίηση ενζύμων και ορμονών.

Η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει ραχιτισμό, επιβράδυνση της ανάπτυξης και αδύναμη οδοντοφυΐα.

Φυτικές πηγές ασβεστίου για παιδιά με δυσανεξία στη λακτόζη αποτελούν οι σαρδέλες, τα φασόλια, το φυτικό γάλα, τα αμύγδαλα, τα πράσινα λαχανικά, οι σπόροι και τα ξερά σύκα.

Ξηροί καρποί

Είναι πλούσιοι σε ω3 και ω6 λιπαρά οξέα, φυτικές πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ανόργανα συστατικά.

Οι ωμοί ξηροί καρποί μπορούν να καταναλωθούν και αλεσμένοι για τα παιδιά που δεν έχουν βγάλει ακόμα τα πρώτα τους δοντάκια.

Βρώμη

Η βρώμη περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου και των επιπέδων της χοληστερόλης.

Η βρώμη ενισχύει το αίσθημα κορεσμού διευκολύνοντας τη λειτουργία του εντέρου.

Είναι ιδανική για το πρωινό και το βραδινό γεύμα.

Μπορεί να αντικαταστήσει το ψωμί στα μπιφτέκια, ώστε να αυξηθεί η απορρόφηση του σιδήρου.

Μέλι

Το θρεπτικό μέλι είναι ένα εξαιρετικό υποκατάστατο της ζάχαρης.

Είναι μια φυσική υπερτροφή, γεμάτη προβιοτικά και βιταμίνες.

Το μέλι θα πρέπει να εντάσσεται στη διατροφή του παιδιού μετά από τον πρώτο χρόνο της ζωής του.

Βούτυρα ξηρών καρπών

Τα πιο δημοφιλή είναι το φυστικοβούτυρο, το ταχίνι και το βούτυρο από φουντούκι.

Είναι πλούσια σε ωμέγα λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, όπως και οι ξηροί καρποί, αλλά θα πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες λόγω του υψηλού θερμιδικού τους φορτίου.

www.y-o.gr

Πηγή