Εισήγηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας για να προχωρήσει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης

METRO

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, πρότεινε στην εισήγησή του, πέντε κεντρικές προϋποθέσεις για να ξεμπλοκάρει και να προχωρήσει το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης και τη δημιουργία μόνιμης επιτροπής, στην οποία θα συμμετάσχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ο κ. Τζιτζικώστας, καταθέτοντας την εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, επισήμανε ότι το Μετρό είναι κυριολεκτικά στον… αέρα ενώ τόνισε ότι από το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη έγινε έργο – φάντασμα, μετατρέποντας ολόκληρες περιοχές της πόλης σε φαβέλες.

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μόνο έργο στον αναπτυγμένο κόσμο, που δεν έχει χρονοδιαγράμματα. Είναι το μόνο έργο, που η διοίκησή του βρίσκεται 504 χιλιόμετρα μακριά. Είναι το μόνο έργο, που τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η εκτέλεσή του, προμήνυαν την αποτυχία του. Και την αποτυχία αυτή, την ανικανότητα και την ανευθυνότητα ορισμένων, την πλήρωσαν με βαρύ τίμημα οι επαγγελματίες, που είδαν τους τζίρους τους να καταρρέουν, οι καταστηματάρχες, που αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, οι κάτοικοι, που ακόμα και σήμερα μετακινούνται κάτω από τις λαμαρίνες και οι εργαζόμενοι, που απολύονται, όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που απαιτούνται», ανέφερε στην εισήγησή του ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

Οι πέντε προϋποθέσεις που έθεσε ο κ. Τζιτζικώστας και οι οποίες αποτελούν τη βάση για την επανεκκίνηση του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι:

1. Η διαμόρφωση ενός νέου, ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος, στο οποίο θα συμφωνούν και θα συνυπογράφουν επιβλέπων και ανάδοχος.

2. Απευθείας διαπραγμάτευση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας σε ένα προς ένα τα τεχνικά, νομικά και οικονομικά ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα.

3. Άμεση λήψη των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων, που κρίνονται  αναγκαίες, για να ξεμπλοκάρει το έργο.

4.Τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Δυστυχώς, στο θέμα αυτό είχαμε ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων με την επανεκκίνηση των εργασιών σε όλους τους τομείς.

5.Επιτέλους, να μεταφερθεί η διοίκηση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και στην Εγνατία Οδός ΑΕ, για την καλύτερη παρακολούθηση και το συντονισμό του έργου.

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, υπογράμμισε πως ο ρόλος της Δικαιοσύνης είναι να ασχοληθεί με τις ευθύνες και ζήτησε από όλους τους φορείς της πόλης να κοιτάξουν μπροστά καθώς το μέλλον του έργου κρίνεται από όσα μπορούν να διεκδικήσουν οι ίδιοι.

Δεν παρέλειψε να εκφράσει την πεποίθησή του ότι θα διασφαλιστούν όλα τα εχέγγυα για την πραγματοποίηση του έργου χωρίς επιπλέον καθυστερήσεις, αρχής γενομένης από τη σύσταση μίας μόνιμης επιτροπής και με την άμεση συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου.