Προηγμένη δικτύωση αεροσκαφών U2, F-22, F-35 και σταθμών εδάφους

Η Lockheed Martin Skunk Works, η Missile Defense Agency και η πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ πραγματοποίησαν επιτυχή δικτύωση/ ζεύξη ενός αεροσκάφους U-2, πέντε F-35 και ενός F-22 εν πτήσει, παρέχοντας σε πραγματικό χρόνο δεδομένα 5ης γενιάς σε σταθμούς στο έδαφος, επιδεικνύοντας αυξημένη ευελιξία αποστολής ανά διαφορετικούς κλάδους/τομείς και παρουσιάζοντας βελτιωμένη εικόνα των επιχειρήσεων.

Υπό την ονομασία Project Hydra, η νέα αυτή δοκιμή περιελάμβανε ένα φορτίο εξοπλισμού OSG (Open Systems Gateway) στο U-2 για να συνδεθούν το F-22 και τα πέντε F-35 μέσω IFDL (Intra-Flight Data Link) και MADL (Mutlifunction Advanced Data Link), με αποτέλεσμα τον επιτυχή διαμοιρασμό μεταξύ όλων των αεροσκαφών και με τους σταθμούς στο έδαφος. Οι πορείες των στόχων μεταδίδονταν επίσης από και προς το U-2, στα avionics των αεροσκαφών και τις οθόνες των πιλότων.

«Το Project Hydra σηματοδοτεί την πρώτη φορά που αμφίδρομες επικοινωνίες στήθηκαν μεταξύ αεροσκαφών 5ης γενεάς εν πτήσει ενώ επίσης μοιράζονταν επιχειρησιακά δεδομένα και δεδομένα αισθητήρων με το έδαφος για δυνατότητες πραγματικού χρόνου» είπε ο Τζεφ Μπαμιόνε, αντιπρόεδρος και general manager της Lockheed Martin Skunk Works. «Αυτή η διασυνδεσιμότητα επόμενου επιπέδου μειώνει το χρονοδιάγραμμα δεδομένων- απόφασης από λεπτά σε δευτερόλεπτα, κάτι που είναι κρίσιμο ως προς την αντιμετώπιση των σημερινών αντιπάλων και προηγμένων απειλών».

Επίσης ήταν η πρώτη φορά που δεδομένα αισθητήρων F-35 παραδόθηκαν σε ένα επιχειρησιακό επίγειο σύστημα μέσω link TTNT (Tactical Targeting Network Terminal) χρησιμοποιώντας εναέριο gateway. Τα δεδομένα αυτά μετά εστάλησαν στο US Army Integrated Battle Command System (IBCS) Airborne Sensor Adaptation Kit (A-Kit), επίσης της Lockheed Martin. To A-Kit μετά μετέδωσε δεδομένα στο IBCS Tactital System Integration Laboratory (TSIL) στο Φορτ Μπλις στο Τέξας. Το IBCS χρησιμοποίησε τα δεδομένα αισθητήρων του F-35 για προσομοίωση άσκησης πυρών του στρατού.



Πηγή