Το συγκοινωνιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης επί τάπητος

Τέσσερα βασικά θέματα που αφορούν το συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης συζητήθηκαν χθες στο υπουργείο Υποδομών από τη διοίκηση του ΟΣΕΘ και στελέχη της Αττικό Μετρό.  Αφορούν τη δημιουργία του πολυτροπικού τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης, σε έκταση περίπου 12 στρεμμάτων στη Νέα Ελβετία, την υλοποίηση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για λεωφορεία, μετρό και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, την ένταξη στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περίπου 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα εντός της επόμενης διετίας και την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.

Αναλυτικότερα, στη διάρκεια της σύσκεψης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη και των αρμόδιων γενικών γραμματέων, επιβεβαιώθηκε ότι ο ΟΣΕΘ αναλαμβάνει -με την «Κοινωνία της Πληροφορίας»- πρωτοβουλίες για την υλοποίηση ενιαίου, αυτόματου συστήματος κομίστρου («έξυπνο εισιτήριο») της αστικής συγκοινωνίας αλλά, και τη διερεύνηση για την ένταξη σε αυτό και Μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της ολοκλήρωσης του.

Ως προς τον τερματικό σταθμό στη Νέα Ελβετία, για τον οποίο έγινε σύσκεψη εργασίας, επισημάνθηκε ότι θα υπάρχουν υπαίθριοι χώροι στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης σε Μετρό, λεωφορεία, ταξί. Μάλιστα, για τη χωροθέτηση, οργάνωση και υλοποίηση του σταθμού, σε έκταση περίπου 12 στρεμμάτων, προχωρά ήδη με ταχύ βηματισμό η συνεργασία φορέων της Θεσσαλονίκης και προωθούνται οι διαδικασίες μελετών και απαλλοτριώσεων, που αφορούν στη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΟΣΕΘ, στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας θα παρέχεται πλήρης εξυπηρέτηση των επιβατών όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, συζητήθηκαν τα βήματα που θα γίνουν προκειμένου να ενσωματωθούν στην προσεχή διετία στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης περί τα 100 οχήματα μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (ηλεκτρικά λεωφορεία), στο πλαίσιο του σχεδιασμού ενόψει μεγάλου διαγωνισμού του Υπουργείου για το νέο στόλο αστικών λεωφορείων.

Αποφασίστηκε επίσης η ανάληψη επιπλέον πρωτοβουλιών από τον ΟΣΕΘ για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό «ο Οργανισμός θα προχωρήσει σε ολοκληρωμένη προσέγγιση της διερεύνησης κόστους – οφέλους του δημοφιλούς αυτού μέσου μεταφοράς» όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕΘ.

Οι συμμετέχοντες επανέλαβαν επίσης την πρόθεσή τους για άμεση αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου (Ν. 4764/2020), που δίδει δυνατότητες για τη συνέχιση της υποστήριξης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μέσω συμπράξεων με τα ΚΤΕΛ, με στόχο την υλοποίηση αυξημένου συγκοινωνιακού έργου στην περιαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή