Έρχεται ο καύσωνας διαρκείας ― Τι να περιμένουμε από αύριο – Πρόβλεψη ανά ημέρα και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ (video)

Μια ενδεικτική πρόγευση για το τι θα ακολουθήσει τις επόμενες μέρες με τον καύσωνα πήραν σήμερα κυρίως η δυτική και ηπειρωτική Ελλάδα, όπου έφτασαν οι πρώτες θερμές αέριες μάζες από την Αφρική.

Στην Αθήνα, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες αρκετοί επέλεξαν να κινηθούν στο κέντρο για να κάνουν τα ψώνια τους και να προετοιμαστούν για τις διακοπές τους.

Η ΕΡΤ παρουσιάζει τα ζοφερά στοιχεία για τους συνεχόμενους καύσωνες που έρχονται.

Από την Τετάρτη οι ακραίες θερμοκρασίες θα επεκταθούν στην υπόλοιπη χώρα, ενώ αναμένεται να παραμείνουν για αρκετές μέρες. Ειδικότερα, ο καιρός θα είναι αίθριος, με πρόσκαιρες νεφώσεις στα βόρεια ηπειρωτικά το μεσημέρι και το απόγευμα και πιθανώς τοπικές μπόρες στα ορεινά της Ηπείρου και της Μακεδονίας. Οι άνεμοι θα είναι βορείων διευθύνσεων, στο Ιόνιο 3 με 5 μποφόρ, στο Αιγαίο 5 με 6 και κατά τη διάρκεια της ημέρας τοπικά 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία στα ηπειρωτικά θα φτάσει τους 38 με 40 και τοπικά στη δυτική Στερεά, τη Θεσσαλία και την Πελοπόννησο τους 41 βαθμούς. Στη νησιωτική χώρα θα φτάσει τους 36 με 38, στις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη τους 32 βαθμούς Κελσίου.

Η αναλυτική πρόγνωση του καιρού για Τετάρτη και Πέμπτη από την ΕΡΤ

Ανοίγει κλιματιζόμενες αίθουσες ο δήμος Αθηναίων ενόψει του καύσωνα

Για σημάδια εξασθένησης του επερχόμενου καύσωνα μίλησε ο μετεωρολόγος Σάκης Αρναούτογλου.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εφιστά την προσοχή ιδιαίτερα σε όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς θερμική εξάντληση και θερμοπληξία ελοχεύουν.

Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, θα πρέπει να τηρήσουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την αντιμετώπιση του καύσωνα:

  • Παραμένουμε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφεύγουμε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Δεν βγαίνουμε για σωματική άσκηση (π.χ. βάδισμα ή τρέξιμο) για πολύ ώρα κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμάμε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα.
  • Επιλέγουμε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φοράμε, επίσης, μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίζουμε ώστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά.
    Περιορίζουμε τα λιπαρά.
    Καταναλώνουμε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων), ενώ αν ιδρώνουμε πολύ, προσθέτουμε αλάτι στο φαγητό μας.
    Κάνουμε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν δεν μπορούμε και χρειαστεί, τοποθετούμε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Όσοι πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ. να συμβουλευθούν τον ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα, αν πρέπει να τα συνεχίσουν και σε ποια δοσολογία, καθώς ορισμένα φάρμακα αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.
    Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.
  • Αν έχουμε νεογνά βρέφη τα ντύνουμε όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίζουμε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες. Φροντίζουμε να μην μένουν στον ήλιο και να φορούν πάντα καπέλο. Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών όπως χαμομήλι, νερό κλπ. Ειδικά για τα βρέφη και τα μεγαλύτερα παιδιά, μεριμνούμε ώστε να τρώνε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.
  • Aν έχουμε ηλικιωμένους στο σπίτι τους μετακινούμε Μετακινείστε τους σε δροσερότερους χώρους κατά το δυνατόν, διότι το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον αποβαίνει επικίνδυνο. Ανοίγουμε το χώρο διαμονής τη νύχτα για να δροσίζει και κρατάτε τον ερμητικά κλειστό τις ζεστές ώρες της ημέρας.

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

Πηγή