Πόσο «ζυγίζει» ο Μέσι για την Παρί Σεν Ζερμέν;

του Παναγιώτη Κουμάνταρου

Στον αγωνιστικό χώρο ο αντίκτυπος μπορεί να μην ήταν εκκωφαντικός προς το παρόν, αλλά σε επίπεδο συλλόγου η άφιξη του Λιονέλ Μέσι στην Παρί Σεν Ζερμέν ήταν αναμφισβήτητα σημαντική, όπως εξηγεί ο Μαρκ Άρμστρονγκ, Chief Partnerships Officer του παριζιάνικου συλλόγου, σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro.

«Πέντε ή έξι ημέρες πριν από την υπογραφή, έλαβα μια κλήση από τον Νάσερ Αλ Κελαϊφί που μου είπε ότι υπήρχε πιθανότητα να πάρουμε τον Μέσι. Αμέσως βάλαμε τους αριθμούς στο τραπέζι και δουλέψαμε για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε γρήγορα τη μεταγραφή.

Η ευκαιρία να αγοράσω ίσως τον καλύτερο παίκτη στην Ιστορία ήταν μια απίστευτα συναρπαστική περιπέτεια, αλλά μέρος της δουλειάς μου τώρα είναι να βεβαιωθώ ότι μπορούμε να πληρώσουμε τον μισθό του, ακόμα κι αν δεν είχαμε έξοδα μεταγραφής», εξηγεί  Άρμστρονγκ, Αμερικανός πρώην μάνατζερ στο ΝΒΑ.

Η επίδραση Μέσι σε έσοδα και χορηγούς

Η άφιξη του «ψύλλου» δεν είχε άμεση επίδραση στα πολύ υψηλά συμβόλαια της Παρί Σεν Ζερμέν με τη Nike (75 εκατομμύρια ευρώ το έτος) ή την Accor (50 εκατομμύρια ευρώ ανά περίοδο), αλλά χρησίμευσε περισσότερο στο αμέσως χαμηλότερο επίπεδο, για τους λεγόμενους «premium» συνεργάτες.

Ξεκινώντας για παράδειγμα από την Crypto.com, η οποία υπέγραψε με τον γαλλικό σύλλογο συμφωνία μεταξύ 25-30 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν για τα επόμενα 3 χρόνια. Πριν από λίγες ημέρες, η Παρί Σεν Ζερμέν επιβεβαίωσε επίσης την άφιξη του 32ου συνεργάτη της από το 2018, μετά τη συμφωνία με την εταιρεία άμεσης παράδοσης Gorillas.

«Θα μπορούσαμε να έχουμε συνάψει εκατό συμβόλαια τις εβδομάδες μετά τη μεταγραφή που μας ανέβασε σε υψηλότερο επίπεδο, όταν δηλαδή είχαμε πλέον δικούς μας τους δύο πιο ακριβούς παίκτες στην Ιστορία, τον Νεϊμάρ και τον Μπαπέ. Η αποστολή τώρα είναι να κάνουμε τις σωστές επιλογές», διευκρινίζει  Άρμστρονγκ.

Ο αντίκτυπος στις πωλήσεις της φανέλας

Όσον αφορά το merchandising, το οποίο αποφέρει περίπου το 20% των εσόδων της Παρί, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί μέχρι στιγμής κατά 30-40%. Τις ώρες που ακολούθησαν τη συμφωνία με τον Μέσι, η διαδικτυακή πλατφόρμα του συλλόγου κατέγραψε παραγγελίες ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ.

«Η ζήτηση για τις φανέλες είναι εκπληκτική», επιβεβαιώνει ο Μαρκ Άρμστρονγκ. Την περασμένη σεζόν ο σύλλογος πούλησε ένα εκατομμύριο φανέλες, ενώ φέτος, παρόντος του Μέσι, ο αριθμός θα μπορούσε να φτάσει περίπου στο 1,4 εκατ. μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Εν τω μεταξύ, πρέπει να σημειωθεί ότι ο σύλλογος, λόγω των αυξημένων πωλήσεων, θα ανοίξει επίσης πέντε ή έξι νέα καταστήματα τους επόμενους μήνες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, για να επεκτείνει το δίκτυο διανομής του.

Γήπεδο: Τι ισχύει με εισιτήρια, διαρκείας και σουίτες

Όσο για το στάδιο, η Παρί Σεν Ζερμέν είχε ήδη ένα ποσοστό πλήρωσης κοντά στο 100% για το «Παρκ ντε Πρενς» τις τελευταίες σεζόν, αλλά οι λίστες αναμονής αυξήθηκαν με την άφιξη του Μέσι.

«Ο αριθμός των ατόμων που εγγράφηκαν για ειδοποιήσεις, προκειμένου να λάβουν εισιτήρια αγώνα έχει οκταπλασιαστεί σε σύγκριση με την περασμένη σεζόν», αποκαλύπτει ο αξιωματούχος της ομάδας. 

Ωστόσο, όταν ο σύλλογος ανακοίνωσε τη συμφωνία με τον Αργεντινό άσο, η καμπάνια των εισιτηρίων διαρκείας είχε ήδη εξαντληθεί ένα μήνα πριν.

«Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την επόμενη σεζόν και να συγκρίνουμε τη ζήτηση για να μετρήσουμε τον πραγματικό αντίκτυπο αυτής της άφιξης στους κατόχους των διαρκείας μας», λέει ο Άρμστρονγκ.

«Παρκ ντε Πρενς»: Ο Μέσι επιταχύνει την αύξηση της χωρητικότητας

Εν τω μεταξύ, για την περίοδο 2021-22, 16.000 οπαδοί παρέμειναν εκτός αιτημάτων για εισιτήρια διαρκείας: αριθμός που εδραιώνει την ιδέα της διοίκησης να επιταχύνει τη διαδικασία επέκτασης της χωρητικότητας του «Παρκ ντε Πρενς».

Όχι μόνο εισιτήρια και εισιτήρια διαρκείας, όμως: το βάρος είναι επίσης σημαντικό όσον αφορά στις θέσεις VIP και φιλοξενίας, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 11% της χωρητικότητας του σταδίου, αλλά παράγουν το 50% των εσόδων από τα ταμεία.

Χρειάζονται κατά μέσο όρο πέντε χρόνια για να περιμένεις και να ελπίζεις ότι θα μπορέσεις να αγοράσεις ένα πάσο για μία από τις 39 ιδιωτικές σουίτες (με κόστος από 300 έως 600 χιλιάδες ευρώ), ενώ η λίστα αναμονής έχει μεγαλώσει ξανά από τον περασμένο Αύγουστο.

Η ζήτηση από τους celebrities και η άνοδος στα social media

«Μερικές φορές προσκαλούμε ακόμα διασημότητες, αλλά τώρα είναι εκείνοι που ζητούν να έρθουν. Το σημαντικό είναι να βεβαιωθούμε ότι το γήπεδό μας είναι το μέρος που πρέπει να βρίσκονται όταν τα αστέρια περνούν από το Παρίσι», προσθέτει ο Άρμστρονγκ.

Ο οποίος ολοκληρώνει υπογραμμίζοντας την επίδραση του Μέσι σε κοινωνικό επίπεδο: «Είχαμε 20 εκατομμύρια περισσότερους ακόλουθους στις πλατφόρμες μας την εβδομάδα μετά την άφιξη του Μέσι και από τότε η ανάπτυξή μας ήταν περίπου 1 εκατομμύριο ακόλουθοι την εβδομάδα».



Πηγή