Πως μπορούν οι χορηγοί μπορούν να διακόψουν τη συνεργασία με τον Τζόκοβιτς

Ενώ οι δικηγόροι του Νόβακ Τζόκοβιτς εξετάζουν το αίτημα για αποζημίωση 5 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση της Αυστραλίας και την οργανωτική επιτροπή του Australian Open, οι χορηγοί ετου, με πρώτη τη Lacoste, εξετάζουν το ενδεχόμενο αναθεώρησης, το «συντομότερο δυνατό», του φαραωνικού συμβολαίου που τους δεσμεύει με τον Σέρβο τενίστα.

Η τελευταία υπόθεση δεν είναι καθόλου απίθανη σύμφωνα με τους ειδικούς του διεθνούς αθλητικού δικαίου: «Πρώτα απ΄ όλα, υπάρχει θέμα έλλειψης παρουσίας ως συνέπεια της μη συμμετοχής του στο Australian Open, καθώς και, όπως φαίνεται, προδιαγράφεται επίσης στο Roland Garros, δύο πολύ σημαντικά τουρνουά που βαραίνουν πολύ στον καθορισμό της αξίας της χορηγίας που παρέχεται στον τενίστα», εξηγεί ο δικηγόρος Λεόν Ζιλιό, ειδικός στις χορηγίες και το αθλητικό δίκαιο της διεθνούς εταιρείας Rödl & Partner.

Υπάρχει επίσης ένα θέμα που σχετίζεται με τις λεγόμενες «ρήτρες ηθικής» ή «ρήτρες που προστατεύουν την εταιρεία από δημόσια συμπεριφορά που προέκυψε στην κοινή γνώμη και η οποία θα μπορούσε να σπάσει το “σύμφωνο ηθικής”, δηλαδή αυτό που εμπλέκει τον αθλητή ως πρεσβευτή της μάρκας», πρόσθεσε ο δικηγόρος.

Και για την υπόθεση Τζόκοβιτς φαίνεται ότι όλες αυτές οι συνθήκες εκδηλώνονται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι χορηγοί θα μπορούσαν να ενεργήσουν για να επιτύχουν, στο μεταξύ, μείωση της χορηγίας, αλλά κυρίως να ζητήσουν τη λύση του συμβολαίου, αν όχι και να επεξεργαστούν ένα αίτημα αποζημίωσης που οικονομικά θα μπορούσε να επιβαρύνει σημαντικά τον Σέρβο τενίστα.

Εάν η Lacoste είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος από τους χορηγούς του Τζόκοβιτς που έχει εκφράσει τη θέληση να επανεξετάσει τη συνεργασία με τον Σέρβο τενίστα, η αυστριακή τράπεζα RBI – Raiffeisen Bank International επιβεβαίωσε αντίθετα στα μέσα ενημέρωσης ότι σκοπεύει, προς το παρόν, να διατηρήσει το συμβόλαιο, όπως και ο κατασκευαστής πολυτελών ρολογιών Hublot, ενώ οι Asics, Head, Lemero, NetJets, Peugeot και Ultimate Software Group δεν έχουν ακόμη εκφραστεί για το θέμα.

«Αλλά είναι μια ησυχία πριν από την καταιγίδα. Εάν η Lacoste ή οποιοσδήποτε από τους άλλους χορηγούς τον εγκαταλείψει, το φαινόμενο ντόμινο θα ενεργοποιηθεί αμέσως ή η μία μετά την άλλη οι άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα και θα τερματίσουν τα συμβόλαια», σχολίασε ο Ντάβιντε Τσιλιμπέρτι των Purple & Noise PR.

«Αυτό επειδή θα ήταν δύσκολο να δικαιολογηθεί -μετά και την απόφαση του αυστραλιανού δικαστηρίου που στην πραγματικότητα χαρακτήρισε τον τενίστα ως το λάθος παράδειγμα για τους νέους, τους καταναλωτές ή την κοινή γνώμη- η επιλογή να διατηρήσουν ως πρότυπο έναν αθλητή που κινήθηκε με άτακτο αν όχι λάθος τρόπο».

Και συμπλήωρσε: «Σε κάθε περίπτωση, ο Τζόκοβιτς είναι σήμερα ένα σύμβολο του κινήματος των αντιεμβολιαστών, το οποίο όσον αφορά το μάρκετινγκ αντιπροσωπεύει μόνο μερικές πενιχρές ποσοστιαίες μονάδες της αγοράς».



Πηγή